Yo'nalish Kodi | 5112000 |
Kasbiy mutaxassisliklar | Ixtisoslashtirilgan va boshlang'ich ta’lim muassasalari tarbiyachisi, maktabdan va sinfdan tashqari tarbiyaviy ishlar tarbiyachisi, jismoniy tarbiya va bolalar sporti bo'yicha murabbiy. |
Ixtisosliklar |
|
Qobiliyatlar | kuzatuvchanlik, ko‘ngilchanlik, e’tiborlilik, sabrlilik, tashkilotchilik va chiqishimlilik xususiyatlari, norasmiy etakchilik mahorati. |
Fanlar | ona tili va adabiyot, musiqa, tasviriy san’at, mehnat, tarix, biologiya, jismoniy tarbiya, psixologiya, chet tili, informatika va axborot texnologiyalari. |
Mazmuni | |
Afzalliklar | turg‘un ish o‘rniga ega bo‘lish, ko‘plab ijobiy ta’sirchanlik hislari va yangi taassurotlarni o‘z ichiga olgan xayrli, qiziqarli, ijodiy ish; bolalar va ularning ota-onalarining minnatdorchiligi; qulay va shinam binodagi ish. |
Kasbiy qiyinchiliklar | o‘ta yuqori kasbiy mas’uliyat; ota-onalar va rahbariyat tomonidan ko‘pincha asossiz ravishda kelib chiqadigan e’tirozlar; ba’zida juda ham injiq va qaysar bolalar bilan ishlashga to‘g‘ri kelishi; maoshning nisbatan kamligi; mehribonlik uylarida – ko‘p kuch talab qiladigan, ruhiy jihatdan qiyin, hech qanday maosh bilan oqlab bo‘lmaydigan asabiy holatlarning kelib chiqishi. |
Batafsil ma`lumot | Boshlang‘ich ta’lim muassasasi tarbiyachisi va sport murabbiysi – ta’lim muassasalarida bolalarni aqliy, jismoniy, axloqiy, mehnatsevarlik va estetik jihatdan rivojlantirish borasida ishlarni tashkil qiladi va olib boradi. Ularning ish jarayonida asosiy e’tibor bolalarning ijtimoiy faolligini oshirishga va o‘zaro munosabatlarini rivojlantirishga qaratiladi. Aniqrog‘i, ularning nutqini rivojlantirish maqsadida logoped tavsiya qilgan mashg‘ulotlarni o‘tadi, turli she’r va qo‘shiqlarni o‘rgatadi, so‘zlarni to‘g‘ri talaffuz qilish ko‘nikmalarini rivojlantiradi. SHuningdek, jismoniy mashqlar, chiniqtirish, dam olish va mashg‘ulotlarning qat’iy tartibiga, shaxsiy gigiena qoidalariga rioya qilgan holda, bolalarning salomatliklarini mustahkamlashga e’tibor qaratishadi. Bundan tashqari, tarbiyachilar bolalarda o‘z-o‘ziga xizmat qilish (nonushta, tushlik, kechki ovqatni tayyorlashda yordam berish, sinf xonasini turli bayramlar oldidan bezash...) orqali mehnatsevarlik hissini shakllantirishadi. Bolalarda uchraydigan zararli odatlarni bartaraf etish bo‘yicha ham tarbiyaviy ishlarni olib borishadi. Ularning individual xususiyatlari, qiziqishlari va qobiliyatlari, moyilliklari hamda yashash sharoitlarini o‘rganishadi. Tarbiyachilarning zimmasida bolalarning sog‘ligi va hayoti uchun katta mas’uliyat yotadi. Ular o‘z faoliyatlarida “Bola huquqlari to‘g‘risidagi Konvensiya” va ta’lim to‘g‘risidagi huquqiy – me’yoriy hujjatlarga, fuqarolik va mehnat qonunchiligiga, texnika va yong‘in xavfsizligi qoidalariga qat’iy rioya qilishga majbur. |